12 Ocak 2013 Cumartesi

Veysel Karani Hazretleri'nin Duası

Dursun Ali Erzincanlı'nın yorumuyla Veysel Karani Hazretleri'nin Duası









Okunuşu

1-İlahi! Ente Rabbi, ve enel'abdü

    Ve Entel'Haliku , ve enel' mahluku

2-Ve Enter'Rezzaku, ve enel'merzuku

    Ve Entel'Malikü, ve enel'memlukü

3-Ve Entel'Azizü, ve enez'zelilü

    Ve Entel'Ğaniyyü, ve enel'fakiru

4-Ve Entel'Hayyü, ve enel'meyyitü

    Ve Entel'Baki, ve enel'fani

5-Ve Entel'Kerimü, ve enel'leimü

    Ve Entel'Muhsinü, ve enel müsiü

6-Ve Entel'Ğafüru, ve enel'müznibü

    Ve Entel'Azimü, ve enel'hakiru

7-Ve Entel'Kaviyyü, ve enezzaifü

    Ve Entel'Mu'ti ve enes'sailü

8-Ve Entel'Eminü, ve enel'haifü

    Ve Entel'Cevadü, ve enel'miskinü

9-Ve Entel'Mücibü, ve ened'dai

    Ve Enteş'Şafi, ve enel'merizu

10-Fağfirli zünübi, ve tecavez anni, veşfi emrazi ya Allahü, ya Kafi  ya Rabbü ya Vafi,

    ya Rahimü, ya Şafi, ya Kerimü, ya Müafi!...



Anlamı:



1-ALLAH'ım! Sen benim Rabbimsin; Ben ise senin kulunum



(Sen benim sahibimsin;ben ise senin kölenim)



Sen Halık'sın(yaratansın)ben ise mahlukum (yaratılanım)





2-Sen Rezzaksın(Rızk verensin); ben ise merzükum (rızık verilenim)



Sen Maliksin(mülkün sahibisin); ben ise memlükum (sahiblenilenim. Benim sahibim sensin)



3-Sen Aziz'sin(çok güçlüsün); ben ise fakirim(yoksul ve muhtacım)

Sen Ğanisin(çok zenginsin); ben ise fakirim(yoksul ve muhtacım)


4-Sen Hayy'sın(hayat-ı ebedi ile hayy'sın,dirisin); ben ise meyyitim(ölümlüyüm,ölüyüm)

Sen Baki'sin(ölümsüzsün)ben ise faniyim(ölümlüyüm, geçiciyim)


5-Sen Kerim'sin(kerem sahibisin); ben ise leimim( değersizim)

Sen Muhsin'sin (iylik eden,ihsan edensin); ben ise kötüyüm(kötülük eden, isyan edenim)


6-Sen Ğafur'sun(günahları silen ,bağışlayan,affedensin);

ben ise günahkarım(günah işleyenim)

Sen Azim'sin (ululuk ve azamet sahibisin ,büyüksün yücesin);

ben ise hakirim( küçük ve değersizim).


7-Sen Kavi'sin (güçlüsün kuvvetlisin); ben ise zaifim(çok güçsüz ve acizim)

sen Mu'ti'sin (verensin);ben ise sailim(isteyen ve dilenenim)


8-Sen Emin'sin (emniyetlisin,emniyet verensin)

ben ise haifim(korkudayım ,korkuluyum,emniyetsizim)

Sen Cevvad'sın(çok cömertsin,bol bolverensin);

 ben ise miskinim (çok muhtacım yoksulum)


9-Sen Mücib'sin(duaları kabul edensin duaları gereğini yerine getirensin)

ben ise dua edenim (dua ederek isteyenim)

Sen Şafi'sin(şifa veren sensin ); ben ise merizim(hastayım)

(Ya Rabbi, şifa veren sensin, hasta olan ise benim)


ALLAH'ım gerçek budur; Benim günahlarımı affedip bağışla. Beni azarlayıp cezalandırma. Hastalıklarıma şifa ver (şifa veren ancak sensin ). Ya ALLAHu, ya Kafi, ya Rabbü, ya Vafi, ya Rahimu, ya Şafi, ya Kerimu, ya Muafi !...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder