22 Mayıs 2013 Çarşamba

YÛSUF 12/101


رَبِّ قَدْ آتَيْتَنِي مِنَ الْمُلْكِ وَعَلَّمْتَنِي مِن تَأْوِيلِ الأَحَادِيثِ فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ أَنتَ وَلِيِّي فِي الدُّنُيَا وَالآخِرَةِ تَوَفَّنِي مُسْلِمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ

Rabbi kad âteytenî minel mulki ve allemtenî min te’vîlil ehâdîs(ehâdîsi), fâtıras semâvâti vel ardı ente veliyyî fîd dunyâ Vel âhıreh(âhıreti), teveffenî muslimen ve elhıknî bis sâlihîn(sâlihîne).

1.rabbi: Rabbim
2.kad: oldu, olmuştu
3.âteyte-nî: bana verdin
4.min el mulki: mülkten
5.ve allemte-nî: ve bana öğrettin
6.min te'vîli: yorumundan
7.el ehâdîsi: sözler, olaylar
8.fâtıra es semâvâti: semaları yaratan
9.vel ardı (ve el ardı): ve yeryüzü
10.ente: sen
11.veliyyî: benim velîm, dostum
12.fîd dunyâ (fî ed dunyâ): dünyada
13.vel âhıreti (ve el âhıreti): ve ahiret
14.teveffe-nî: beni vefat ettir
15.muslimen: müslüman olarak (teslim olan)
16.ve elhık-nî: ve beni dahil et, arasına kat, ilhak et
17.bi es sâlihîne: salihlerle

"Ya Rabbî! Sen bana iktidar ve hakimiyet verdin. Kutsal metinleri ve rüyaları yorumlama ilmini öğrettin. Ey gökleri ve yeri yaratan! Dünya’da da, âhirette de mevla’m, yardımcım Sen’sin. Sana tam itaat içinde bir kul olarak canımı al ve beni hayırlı ve dürüst insanlar arasına dahil eyle!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder